TERMOS E CONDIÇÕES

TERMOS E CONDIÇÕES BAIÃO IN LISBOA FESTIVAL

1. OBJECTO

 

Os presentes Termos e Condições têm por objetivo definir as condições gerais de venda dos bilhetes para o Baião in Lisboa Festival em www.espacobaiao.com;

2. PAGAMENTO

 

Para efetuar com sucesso a compra do seu bilhete o utilizador, deve respeitar as seguintes etapas de operação:

- Efectuar o pagamento do valor do bilhete escolhido por transferência bancária ou paypal;

       

- No caso do pagamento ser efectuado por paypal o utilizador deverá ADICIONAR SEMPRE 5€ de custos adicionais de comissão do paypal. no caso deste valor não ser adicionado no acto de compra, será cobrado na entrada do evento.

 

- Enviar o comprovativo de pagamento para baiaoinlisboafestival@gmail.com com dados pedidos em www.espacobaiao.com >> Baião in Lisboa Festival >> INSCRIÇÕES BIL 2021;

- A inscrição do utilizador estará concluída quando receber um email de baiaoinlisboafestival@gmail.com com o número da inscrição;

- É esse número que o utilizador deverá saber e apresentar na entrada do evento para lhe ser dado a pulseira respetiva para permanência no evento.


 

3.  PREÇOS

Os preços são os divulgados na página www.espacobaiao.com e redes sociais oficiais (Facebook e facebook/baiaoinlisboafestival ou no Instagram @obaiaovai) devem ser entendidos em Euros

4. TROCAS E DEVOLUÇÕES

NO SEGUIMENTO DO ADIAMENTO DA EDIÇÃO DO BAIÃO IN LISBOA FESTIVAL 2021 NO ÂMBITO DO AGRAVAMENTO DA PANDEMIA MUNDIAL (SARS-CoV-2 e COVID-19), TODOS OS BILHETES DA EDIÇÃO DE 2021 (9,10 E 11 DE DEZEMBRO) SÃO VÁLIDOS PARA UMA DAS EDIÇÕES A DECORRER NO ANO DE 2022.

OS TITULARES DOS BILHETES PODERÃO USUFRUIR DO SEU BILHETE EM APENAS UMA DAS SEGUINTES DATAS:

- 24 A 26 DE JUNHO DE 2022

OU

-9 A 11 DE DEZEMBRO DE 2022

NÃO PODENDO COMPARECER EM NENHUMA DAS DUAS DATAS O BILHETE PODE SER VENDIDO A OUTRA PESSOA NA PÁGINA OFICIAL WWW.ESPACOBAIAO.COM/FORUM .

O BAIÃO IN LISBOA FESTIVAL NÃO SE RESPONSABILIZA POR BILHETES VENDIDOS/TROCADOS QUE NÃO SIGAM AS DIRETRIZES DE TROCA.

 

- DEPOIS DA VENDA DO TEU BILHETE ESTAR CONCLUÍDA ENVIA UM EMAIL PARA baiaoinlisboafestival@gmail.com COM A SEGUINTE INFORMAÇÃO:

 

- O TEU NOME

- O TEU EMAIL
- NÚMERO DO BILHETES
- TIPO DE BILHETE
- NOME DO NOVO PROPRIETÁRIO DO BILHETE

- EMAIL DO NOVO PROPRIETÁRIO DO BILHETE (E COLOCAR O NOVO PROPRIETÁRIO DO BILHETE EM CC NO EMAIL)

 

SE A EDIÇÃO DE JUNHO NÃO SE REALIZAR POR CAUSA DA PANDEMIA MUNDIAL (SARS-CoV-2 e COVID-19) OU OUTRA, OS BILHETES FICAM AUTOMÁTICAMENTE VÁLIDOS PARA DEZEMBRO.

 

SE A EDIÇÃO DE DEZEMBRO NÃO SE REALIZAR IGUALMENTE POR CAUSA DA PANDEMIA MUNDIAL, TODOS OS BILHETES SERÃO DEVOLVIDOS NUM ESPAÇO DE 14 DIAS APÓS O ÚLTIMO DIA DO EVENTO (A PARTIR DE 12 DE DEZEMBRO 2022).

AO ESCOLHER VIR À EDIÇÃO DE JUNHO E NÃO COMPARECENDO, O BILHETE DO FESTIVAL É DADO COMO VALIDADO NÃO PODENDO SER UTILIZADO NA EDIÇÃO DE DEZEMBRO.

5.  APOIO AO UTILIZADOR

Se necessário, quaisquer pedidos de informação, questões ou reclamações devem ser realizados para baiaoinlisboafestival@gmail.com.

6. RESPONSABILIDADE

Todos os conteúdos e preços descritos e apresentados no site são da responsabilidade da Entidade Promotora do Evento, podendo:

 - Ser modificados a qualquer momento, e sem aviso prévio, pela mesma;

 - Estarem desatualizados ou conter erros.

Em situações de permanência no evento com comportamento indevido ou abusivo para a organização ou qualquer pessoa presente no evento e, independentemente do procedimento legal aplicável, a equipa responsável tem o direito de, nomeadamente, pedir a esta pessoa para se retirar;

A organização não se responsabiliza pelo bens pessoais que não sejam deixados no bengaleiro do evento (se aplicável).

7. POLÍTICA DE PRIVACIDADE E SEGURANÇA

A organização do evento adota todas as medidas técnicas para garantir a privacidade das informações que lhe são confiadas.

Os dados dos utilizadores estão protegidos e o tratamento dos mesmo serão apenas para uso único de estatísticas da associação.

Ao tornar-se sócio do Espaço Baião e ao participar na atividade social - Baião in Lisboa Festival declaro, para os devidos efeitos legais, que autorizo a utilização das fotografias e imagens captadas durante as atividades do mesmo promovido pelos fotógrafos oficiais do festival. As referidas imagens e fotografias poderão ser utilizadas no âmbito de qualquer iniciativa ou ação de publicidade promovida pelo Baião in Lisboa Festival, renunciando desde já a quaisquer direitos ou compensação que desta utilização possa eventualmente resultar. As fotografias poderão ser reproduzidas parcialmente, ou na sua totalidade, em qualquer suporte (papel, digital, magnético, tecido, plástico, etc.) e integradas em qualquer outro material (fotografia, desenho, ilustração, pintura, vídeo, animação, etc.) conhecido ou que venha a existir. As imagens captadas em vídeo poderão, de igual modo, ser utilizadas para qualquer fim publicitário ou promocional, decorrente da ação da Associação.

8. MEDIDAS DE SEGURANÇA EXTRAORDINÁRIAS (SARS-CoV-2 e COVID-19)

Plano de contingência e ação para pr​​evenção de transmissão da i​nfeção humana pelo coronavírus (SARS-CoV-2 e COVID-19) no Baião in Lisboa Festival considerando o atual estado de emergência de Saúde Pública, declarado pela Organização Mundial de Saúde, e atendendo às mais recentes evoluções da propagação da infeção por doença respiratória causada pelo agente Coronavírus (SARS-CoV-2 e COVID-19) tendo como linha de referência as recomendações da Organização Mundial de Saúde (OMS), o Espaço Baião elaborou um Plano de Contingência Interno para o SARS-CoV-2 e COVID-19.

MEDIDAS DE SEGURANÇA EXTRAORDINÁRIAS DEZEMBRO 2021

 

Todos os sócios, professores e amigos dos Espaço Baião participantes nas atividades sociais do Baião in Lisboa Festival, deverão seguir as seguintes medidas de segurança, higiene e etiqueta respiratória.

No passado dia 25 de Novembro, o Governo Português, informou que, a partir de 1 de Dezembro, Portugal entra para estado de calamidade, passando assim a ter novas medidas.

 

Das novas medidas aplicadas a todo o território nacional, comunicado pelo Conselho de Ministros no dia 25 de Novembro, destacam-se as seguintes alterações face ao regime atual:

 

- Estabelece-se a obrigatoriedade de apresentação de Certificado Digital COVID da UE no acesso a:

  • estabelecimentos turísticos e de alojamento local;

  • estabelecimentos de restauração e similares (não aplicável relativamente à permanência em esplanadas abertas);

  • eventos com lugares marcados;

  • ginásios.

- Determina-se a obrigatoriedade de apresentação de teste negativo (mesmo para vacinados) no acesso a:

  • Eventos de grande dimensão sem lugares marcados ou recintos improvisados e recintos desportivos;

  • Bares e discotecas.

  •  

- Introduz-se um conjunto de medidas especiais em matéria de testagem para efeitos de viagens, incluindo:

  • Exigência, para todos os voos com destino a Portugal continental, de apresentação de Certificado Digital COVID da UE na modalidade de certificado de teste ou comprovativo de teste negativo (teste de amplificação de ácidos nucleicos ou teste rápido de antigénio), realizado 48 horas anteriores à hora do embarque;

 Passa a ser obrigatório o uso de máscara em:

  • Espaços, equipamentos e estabelecimentos comerciais e de prestação de serviços, independentemente da respetiva área;

  • Edifícios públicos ou de uso público onde se prestem serviços ou ocorram atos que envolvam público;

Em Portugal, os testes são GRATUITOS para PORTUGUESES E ESTRANGEIROS nas farmácias e centros de testagem desde de marcados com antecedência. 

 

Deixamos aqui o link do Lisboa Protege com TODAS AS FARMÁCIAS E CENTROS DE TESTAGEM onde podem marcar.

 

Lembramos que a apresentação do certificado de vacinação e teste negativo é obrigatório PARA TODOS OS DIAS DO EVENTO.

Não serão admitidos auto-testes;

BAIÃO IN LISBOA FESTIVAL'S TERMS & CONDITIONS

1. OBJECT
 

These Terms and Conditions are intended to define the general conditions for the sale of Baião in Lisboa Festival tickets at www.espacobaiao.com;

2. PAYMENT

In order to successfully purchase your ticket, you must comply with the following operating steps:

- Proceed to the payment of the ticket value chosen by bank transfer or paypal;

       - In case of payment made by paypal the user must always add 5,00€ of additional paypal commission costs.           If this amount is not added at the time of purchase, the user will be charged at the entrance of the event.

 

- Send proof of payment to baiaoinlisboafestival@gmail.com with details requested at www.espacobaiao.com >> Baião in Lisboa Festival >> INSCRIÇÕES BIL 2021;

 

- The user registration will be completed when you receive an email from baiaoinlisboafestival@gmail.com with your ticket number;

 

- This is the number that the user must present at the entrance of the event to be given the wristband to remain in the event.


3. PRICES

Prices are presented in Euros.

4. EXCHANGES AND RETURNS

 

FOLLOWING THE POSTPONEMENT OF THE 2021 BAIÃO IN LISBON FESTIVAL IN THE CONTEXT OF THE WORLD PANDEMIC AGGREGATION (SARS-CoV-2 and COVID-19), ALL TICKETS FOR THE 2021 EDITION (DECEMBER 9,10 AND 11) ARE VALID FOR ONE OF THE EDITIONS TO BE HELD IN THE YEAR 2022.

 

 

TICKET HOLDERS MAY USE THEIR TICKET ON ONLY ONE OF THE FOLLOWING DATES:

 

 

- JUNE 24-26, 2022

OR

DECEMBER 9-11, 2022

 

NOT BEING ABLE TO ATTEND ON EITHER DATE THE TICKET CAN BE SOLD TO SOMEONE ELSE ON THE OFFICIAL WEBSITE WWW.ESPACOBAIAO.COM/FORUM .

 

BAIÃO IN LISBOA FESTIVAL IS NOT RESPONSIBLE FOR TICKETS SOLD/EXCHANGED THAT DO NOT FOLLOW THE EXCHANGE GUIDELINES.

 

 

- AFTER YOUR TICKET SALE IS COMPLETE SEND AN EMAIL TO baiaoinlisboafestival@gmail.com WITH THE FOLLOWING INFORMATION:

 

- YOUR NAME

- YOUR EMAIL
- TICKET NUMBER
- TICKET TYPE
- NAME OF NEW TICKET OWNER

- EMAIL OF NEW TICKET OWNER (AND PUT THE NEW TICKET OWNER IN CC IN THE EMAIL)

 

 

IF THE JUNE EDITION DO NOT HAPPEN BY THE WORLD PANDEMIC (SARS-CoV-2 and COVID-19) OR OTHER, THE TICKETS ARE AUTOMATICALLY VALID FOR DECEMBER.

 

IF THE DECEMBER EDITION IS ALSO NOT HELD BECAUSE OF THE WORLDWIDE PANDEMIC, ALL TICKETS WILL BE RETURNED WITHIN 14 DAYS AFTER THE LAST DAY OF THE EVENT (STARTING DECEMBER 12, 2022).

 

BY CHOOSING TO COME TO THE JUNE EDITION AND NOT ATTENDING, THE FESTIVAL TICKET IS GIVEN AS VALIDATED AND CANNOT BE USED IN THE DECEMBER EDITION.


5. USER SUPPORT

If necessary, any inquiries, questions or complaints should be made to baiaoinlisboafestival@gmail.com.

6. LIABILITY

All content and prices described and presented on the site are the responsibility of the Event Promoter, being able to:

      - Be modified at any time, and without notice;
      - Be outdated or contain errors. 

In case of improper or abusive behaviour towards anyone present in the event, regardless of the applicable legal procedure, the organisation team has the right to ask this person to leave;

The event is not responsible for personal property that is not left in the event cloakroom (if applicable).

7. PRIVACY AND SECURITY POLICY

We do not share client's personal information with companies, organisations, or individuals outside of Baião in Lisboa Festival entity.

User data is protected and their processing will be for the sole use of festival statistics.

Becoming a member of the association and participating in the social activity - Baião in Lisboa Festival, I declare, for legal purposes, that I authorise the use of the photographs and images taken during the activities promoted by the festival's official photographers. Such images and photographs may be used in connection with any advertising initiative or action promoted by Baião in Lisboa Festival, waiving any rights or compensation that may result from this use. Photographs may be reproduced in whole or in part on any medium (paper, digital, magnetic, cloth, plastic, etc.) and integrated into any other material (photography, drawing, illustration, painting, video, animation, etc.). ) known or that may exist. Images or video taken may also be used for any advertising or promotional purpose arising from the action of the Association.

8. CONTINGENCY PLAN (SARS-CoV-2 and COVID-19)

Contingency plan and action to prevent the transmission of human infection by coronavirus (SARS-CoV-2 and COVID-19) at Baião in Lisboa Festival considering the current state of emergency of Public Health, declared by the World Health Organization, and in view of the most recent evolution of the spread of infection due to respiratory disease caused by the Coronavirus agent (SARS-CoV-2 and COVID-19), having as a reference the recommendations of the World Health Organization (WHO), Espaço Baião elaborated an Internal Contingency Plan for SARS-CoV-2 and COVID-19.

EXTRAORDINARY SAFETY MEASURES (SARS-CoV-2 and COVID-19) DECEMBER 2021

 

All participants, teachers and friends of Espaço Baião participating in the social activities of the Baião in Lisbon Festival, must follow the following safety, hygiene and respiratory etiquette measures.

 

On the 25th of November, the Portuguese Government has informed that, starting December 1st, Portugal is considered in the state of calamity and therefore having new rules to prevent Covid-19 infections.

Of the new rules, applied to all national territory and communicated by the Council of Ministers, we'd like to highlight the following changes:

It is mandatory to present the EU COVID Digital Certificate when accessing:

• Tourist establishments and places of accommodation;
• Restaurants and similar businesses (it doesn't apply to the permanance at open esplanades or terraces);
• Events with reserved seats;

• Gymnasiums.
•   It is mandatory to present a negative test (even for the vaccinated people) when accessing:
• Large scale events without reserved seats, sporting or improvised venues;
• Clubs and discos.


- For travelling purposes there are additional testing procedures required, such as:
• Requirement, for all flights to mainland Portugal, to present the EU COVID Digital Certificate in the form of a test certificate or proof of a negative test (nucleic acid amplification test or rapid antigen test) carried out 48 hours prior to boarding time;

Face mask usage is mandatory in:
• Commercial areas, establishments and equipments or of services provided, regardless of their settlement;
• Public buildings or of public use whenever there are services provided to an audience;

In Portugal, all tests are FREE and available in pharmacies and testing centers for both NACIONAL CITIZENS  and FOREIGNERS, upon prior schedule or walk thru.

Here you can find the 
Lisboa Protege where you can check ALL PHARMACIES AND TESTING CENTERS where you can schedule or walk thru for a test.